Priser.

Samtliga priser är angivna inklusive moms (25%) och visas i svenska kronor.
Alla priser är exklusive frakt om inte annat anges.

Prisförändringar.

Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Seths Antenn och Teleteknik AB inte råder över, t.ex. väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

Leveransvillkor.

Vi har försäljning från vår butik på Argongatan 4 i Mölndal.
Om ni vill att vi skickar gods med fraktbolag använder vi DHL som transportör, och beställningen skickas till ett närliggande DHL servicepoint.

Transportskador och reklamation.

Vi ber er att noggrant undersöka produkterna när ni får dem för att utesluta transportskador. Eventuella reklamationer som härrör till transportskador, skall göras senast fem (5) dagar efter mottagandet, eller så snart skadan har upptäckts eller uppstått. Är transportskadan sådan att den syns på utsidan av förpackningen kan ni i vissa fall reklamera direkt till transportören, och vidare givetvis kontakta oss.

Produktinformation.

Den produktinformation som anges vid varje produkt baseras på offentlig information från tillverkare eller distributör. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. Vi försöker alltid hålla produktinformationen uppdaterad, men kan inte ansvara för att den är korrekt.

Betalningssätt.

Vi tar emot förskottsbetalning samt att i vår butik tar vi emot betalning med kort. Vid frakt med DHL tillämpas normalt postförskottsbetalning.

Garanti och reklamationer.

Vi följer konsumentköpslagen och distansköpslagen.

Ångerrätt och distansköpslagen.

När ni köper en vara från oss har ni som privatperson alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansköpslagen. Detta gäller från det att ni mottagit varan. För att ni skall kunna returnera en vara är det viktigt att den är oanvänd och säljbar. Detta innebär att den skall vara paketerad i originalförpackning på samma sätt när ni returnerar den till oss, som den var när vi skickade den till er. Dock har ni rätt att försiktigt undersöka varan även om det innebär att ni måste bryta förpackningen. Vi uppmanar er därför att öppna förpackningen på ett försiktigt sätt. Om produkten uppvisar slitage eller liknande efter er undersökning har vi rätt att göra ett prisavdrag som motsvarar den värdeminskning som orsakats produkten. Ångerrätt gäller inte produkter som tillverkats enligt kundens anvisningar, eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel. Det innebär exempelvis att uppmätta och kapade kablar på lösmeter, eller specialanpassade kablar som avviker från standardlängd ej kan returneras.

Om följande returvillkor inte uppfylls gör vi antingen ett prisavdrag eller avböjer returen. Vid eventuell retur står ni själva för returfrakten. Så fort vi mottagit din returnerade vara undersöker vi den. När vi konstaterat att varan är felfri betalar vi tillbaka dina pengar. Återbetalning sker oftast inom ett par arbetsdagar. Om ni önskar göra en reklamation eller retur sker detta genom att ni kontaktar oss via brev, e-post eller telefon. Ni får då ett returnummer från oss, som måste anges på returleveransen. Utan giltigt returnummer kommer denna returneras till er. För samtliga returer gäller att avsändaren ansvarar för returens fraktkostnad och eventuell försäkring.

En retur skall ovillkorligen sändas med samma fraktsätt som den skickades till er. Har ni fått den med brev skall den skickas tillbaka med brev, har ni fått den som spårbart kolli så skall den returneras på samma sätt. Alla returer skall emballeras väl, och alltid läggas i ett yttre emballage. Returer där adresslappar, frimärken, tejp eller liknande klistrats direkt på originalförpackning accepteras ej.